Dünyada trendler her geçen gün değişmektedir. Bu değişen trendler, aynı zamanda bizlerin tüketim alışkanlıklarımızı da değiştirir. Geleneksel pazarlama olarak adlandırdığımız gazete, radyo, televizyon araçlarını kullanılarak yapılan pazarlama teknikleri artık yavaş yavaş yerini dijital pazarlama tekniklerine bırakmıştır. Bu trendleri iyi okuyamayan firmalar ise zaman içinde büyük güç kaybetmiş, rekabet sahası daralmıştır.

Dijital pazarlamanın en basit tanımı aslında bir markanızın yada ürününüzün dijital platformlarda insanlara sunulmasıdır. Geleneksel pazarlamadan en büyük farkı ise, ölçümleri daha efektif ve gözlemlenebilir olmasıdır. Dijital pazarlamada yürüttüğünüz bir kampanyanın sonuçlarını anlık analiz ederek, kampanyanızı daha doğru şekilde yönetebilir ve doğru hedef kitleye gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Durum böyle olunca daha az bütçeyle daha verimli sonuçlar elde etmiş oluyorsunuz.

Dijital Pazarlamanın 4 Temel Adımı

1)Elde etmek:

Potansiyel müşterinizin ilgisini çekmek için yapılan bir uygulamadır. En önemli adımların başında gelir. Peki bunu nasıl yaparız?  SEO ( arama motoru optimizasyonu), SEM (arama motoru reklamları), Sosyal Medya Yönetimi, Viral Pazarlama gibi teknikler ile müşterilerinizi elde etmeyi sağlar.

2)Kazanma

Potansiyel müşterinizi elde ettikten sonra devreye girer. Artık potansiyel müşteriniz web sitenize yönlendirilmiştir. Burada önemli olan web sitenizin ne kadar kullanıcı dostu olduğudur. Eğer kullanıcı dostu bir web siteye sahipseniz, potansiyel müşterinizin gerçek müşteriye dönüşme yüzdesi kullanıcı dostu olmayan bir web sitesine göre kat be kat fazladır. Ayrıca illa satış hedefiniz olmayabilir. Marka bilinirliği arttırmak, bir ürün tanıtımı gibi konular da bu uygulamanın içinde yer alır.

3)Ölçümle ve Analiz et

Bu adım; insanların web sitenizi ziyaretinde edindiği davranışları, ölçümleme araçlarını kullanarak analiz etmenizdir. Bir kullanıcı; sayfanızda kaç dakika kalmış, hangi sayfanızda dolaşmış, nelere bakmış onları görebilir, hedef kitlenizi tam anlamıyla anlayabilirsiniz. İşin en önemli kısmı doğru analiz yapmaktan geçmektedir. Yapılan bir yanlışı buradaki ölçümlerle doğruya çevirebilir, böylece hedefinize büyük bir adım atmış olursunuz.

4)Elde tut ve Büyüt

Potansiyel müşterileriniz, artık birer gerçek müşterinize dönüştüğünde önemli olan onları elde tutmaktır. Müşterinizi veya kullanıcılarınızı daimi yapmak burada ana hedeftir. Onlara özel pazarlama stratejileri oluşturmak ve yeni daimi müşteri veya kullanıcılar bünyenize katmak markanız veya oluşumunuz için kilit rol oynar.

 

Son olarak sizlere 2014 yılında Dünya ve Türkiye’deki internet kullanıcı istatistiklerini paylaşmak istiyorum. Bu verileri bir göz atarsanız neden dijital pazarlama bu kadar önemli olduğunu anlayacaksınız.

  • 7 milyar nüfuslu bir dünyada interneti kullananları sayısı 2.5 milyardır. Bu kullanıcıların 1.8 milyarının sosyal medya hesapları mevcut.
  • Türkiye’de 35 milyon üzerinde internet kullanıcısına sahip. Bunun ülke nüfusunla oranı %45. Bu oran 2015 sonuna doğru 45 milyonu aşması öngörülüyor.
  • Türkiye’de ortalama bir internet kullanıcısı günde 4.8 saatini internette geçiyor.
  • Ülkemizde insanlar ortalama 2.5 saatini sosyal medyada geçiriyor.