Dünyanın en fazla ziyaret edilen fotoğraf paylaşım sitesi olan Instagram Business Tools adlı yönetim aracını kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor. Böylece Instagram, 2016’da köklü değişikliklere gitmeye devam ediyor.

Önce hali hazırdaki logosunda köklü değişikliğe giden Instagram daha sonra algoritmasında büyük bir yeniliğe gitmişti.Bu sefer de işletme ve firmalar için özel yeni bir yönetim aracı çıkacağını kullanıcılarına duyurdu. Bu uygulamanın adı ise Instagram Business Tools. 400 milyondan fazla kullanıcısı olan Instagram‘ın bu hamlesiyle birlikte 2016 yılında 3. ciddi değişikliğine gitmiş olacak.

Dijital Pazarlamacıların en çok kullandıkları mecralardan birisi olan Instagram, bilindiği üzere Nisan 2012 yılında Facebook tarafından 1 milyar dolar gibi bir paraya satın alınmıştı. Son zamanlarda Instagram’ın bazı değişikliklerinden sonra dijital pazarlamacılar için efektifliğini biraz yitirse de 2016 yılına devrim gibi kararlarla giren ve gelecek olan yeni yönetim aracı Business Tools ile bu açığı kapatacağa benziyor.

Business Tools’da Neler Olacağına Birlikte Göz Atalım

Öncelikle yönetim aracı 3 ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar sırasıyla şöyledir;

  1. İşletme Sayfaları
  2. İstatistikler
  3. Öne Çıkarma
instagram-business-tool

Instagram Business Tool Ana Arayüzü

 

Business Tools ile artık markalar, firma yöneticileri veya markanın dijital ajansı; reklam başarısını çok daha rahat ölçecek. İstatistikler ile daha fazla analiz yaparak, gelecek reklam planlamasının optimizasyonunu sağlayacaklar. ve gönderilerini öne çıkartıp etkileşim üzerinde söz sahibi olma şansı bulacak. Şuan için ülkemizde henüz daha kullanımına açılmayan bu yönetim aracı; ilk olarak ABD, Yeni Zelanda ve Avusturalya’da kullanıcılara merhaba diyecek ve tahminen 2016 yılının sonuna kadar tüm dünyaya kullanımını sunacak.

 

1.İşletme Sayfaları

İşletme sayfası bölümünde markalar takipçileri ile iletişime rahatça sağlayabilecek. Ayrıca bu sekmede markalar, özel hedefleme yaparak hedef kitlelerine etkili ve kolay bir şekilde ulaşabilecek. En büyük avantajlarından birisi de kullanıcıları web sitelerine yönlendirebilecek olmalı. Biliyoruz ki şuan için böyle bir imkanı Instagram bize izin vermiyor. Bir diğer bizim hoşumuza giden uygulaması ise, markanın veya şirketin harita üzerinden lokasyonu kullanıcılara sağlama imkanı…

Instagram Business Tools Arayüzü

Instagram Business Tools Arayüzü

 

 

2.İstatistikler

Bu kısımda yapılan değişiklik ise biraz Facebook istatiktikleri andırıyor ki bunun da olması gayet normal ‘:)’. Bu alanda marka veya firmalar, kullanıcıların demografik bilgilerine ulaşabilecekler. Nedir bu demografik bilgiler derseniz? Kullanıcıların yaşı, cinsiyeti, yaşadığı konumu, ilgi alanları ve alışkanlıkları demografik bilgiler arasındadır. Ayrıca en önemli unsurlardan birisi olan Instagram’da kullanıcılarınızın en aktif olduğu zaman aralığını da bu sayede görebileceğiz artık.

 

3.Öne Çıkarma

Öne çıkarma bölümünde ise gönderilerinizi öne çıkartmanıza imkan sağlanabilecek tıpkı Facebook’ta olduğu gibi.

 

Bizler Oki Medya olarak birçok konuda olduğu gibi Sosyal Medya Reklamlarında da en güncel bilgiyi ve donanıma sahibiz. Bizimle iş ortağı olmak istiyorsan, bizimle iletişime geçebilirsin.