SEO üzerine yapılan çalışmalar hali hazırda tam olarak anlaşılamayan ve önemi de kavranamayan bir mecra durumunda. SEO web siteniz için yapmanız gereken dijital pazarlama faaliyetlerinden yalnızca birisi olmakla beraber, ne tek başına ne de tek seferlik bir operasyondur.

Dijital pazarlama bileşenlerinden biri olması gereken SEO için 3 adımda doğru bakış açısı ve doğru bir strateji üzerinde inceleyelim.

1- Google Verir, Google Alır

SEO Google’ın ilk çıktığı zamandan bu yana sürekli bir değişim gösterdi ve göstermeye de devam edecek. SEO çalışmalarında dün işe yarayan bir çalışma şu anda etkisiz durumda olabilir. Bu nedenle özellikle arama motoru optimizasyon çalışmaları yapılırken uzman ellerden bu yardımı almak çok önemli. Özellikle etkisi geçen veya kullanıldığında sizi Google’ın dipsiz kuyularına itebilecek bir adım atmayı hiçbirimiz istemeyiz. Bu nedenle gelişmeleri an ve an takip eden, kendini sürekli yenileyen ve geliştiren uzman yardımı bu noktada çok önemli.

2- Uzun Cümle Aramaları

Jenerik anahtar kelimeler mi yoksa uzun arama cümleleleri mi? Kullanıcı eğilimlerinin artık daha uzun arama terimlerine doğru kaydığını hepimiz fark ediyoruz. Geçmişte tek bir anahtar kelime ile arama yaparak sonuçlar arasında aradığımızı bulmaya çalışırken, günümüzde Google’a adeta soru cümleleri sorarak arama yapmaya başladık. Kendinizi müşterilerinizin yerine koyun. Ürettiğiniz bir içeriğin veya sunduğunuz ürünlerin, hizmetlerin bulunabilmesi için müşterilerinizin nasıl sorular soracağını düşünün. Bu noktada kendinizi müşterilerin yerine koymak ve bu şekilde bir yaklaşımla SEO çalışması yapmak çok daha verimli sonuçlar ortaya koyacaktır. Çünkü her geçen gün hepimiz sorularımızı Google’a daha uzun cümlelerle sormaya başlıyoruz.

3- SEO Bir Kerelik Bir Operasyon Değildir

SEO için bir kere yap ve unut o noktada kal demek çok yanlış bir yaklaşım. SEO ilk maddede belirttiğimiz gibi Google’ın dinamik dünyasında bir kere ele alınacak ve ardından da devam ettirilebilecek bir süreç değildir. Google kendini yeniledikçe sizin de buna ayak uydurmanız ve hep bir adım sonrasını düşünmeniz gerekir. Bu nedenle arama ağı optimizasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerinde sürekli olarak yer bulması gereken bir enstrüman olmalıdır. Bu konuda maalesef hem müşterilerin hem de bazı bu konuda uzman olduğunu iddia eden ajansların kafası bir hayli karışık. Bir çok müşteri bir kerelik bir çalışma yaparak Google’da üst sıralara çıkmayı ve orada kalmayı isterken, bir çok ajans da bunu yapabileceğini iddia ediyor. Ancak gerçekte durum maalesef bu kadar toz pembe değil. Eğer siz suni bir şekilde bunu elde ederseniz, kendinizi bir anda Google’un kara listesinde bulabilirsiniz. Bu bağlamda her zaman dediğimiz gibi SEO uzun dönemli bir iş birliği ve uzman ellerde hayat bulması gereken çok önemli bir dijital pazarlama enstrümanıdır ve ne tek başına yeterlidir ne de o olmadan olur.

Oki Medya olarak SEO konusundaki çözümlerimizle her zaman yanınızdayız. Daha detaylı bilgi almak için tıklayınız.